Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Ten Finished Series I Have YET to Finish

  1. Håkan Östlundhs deckarserie om Fredrik Broman – Jag har sista boken Män ur mörkret kvar att läsa.
  2. Philippa Gregorys serie om Rosornas krig – Tredje boken Den blå hertiginnan väntar på att bli läst.
  3. Falleri, fallera, falleralla av Carin Gerhardsen – Sista boken om Hammarbypolisen som jag hade hoppats på att läsa i somras. Så blev det nu inte. På något sätt sparar jag nog lite på den med flit.
  4. De blå damerna av Kristina Appelqvist – Sista boken (vad jag vet) om rektor Emma Lundgren.
  5. Kristina Sandbergs trilogi om Maj – som jag inte ens har börjat på ännu! 😦
  6. Styckerskan från Lilla Burma av Håkan Nesser – Final för Gunnar Barbarotti
  7. Jag har några böcker av Reginald Hill om Dalziel & Pascoe olästa i min bokhylla, lär inte blir fler eftersom författaren gick bort härom året.
  8. I Anna Laestadius Larssons trilogi har jag ännu bara läst Barnbruden, men satsar stenhårt på att läsa även Pottungen och Räfvhonan i höst!
  9. Jag har flera olästa böcker om Axberg och Jensen av Jonas Moström att ta ikapp. Har förstått att deras litterära existens inte har upphört, men numera heter hans huvudperson Nathalie Svensson. Så på så vis känns det som att jag vill ”avsluta” de tidigare böckerna.
  10. En värld utan slut av Ken Follett – Ja, jag vet, två böcker är kanske inte en serie. Men med tanke på att de är över tusen sidor vardera känns det som att jag vill nämna Svärdet och spiran, som jag läst, och att jag vill läsa uppföljaren En värld utan slut också vid tillfälle.

Slutsats: Jag är duktig på att påbörja serier. Jag tar god tid på mig att avsluta dem. Kanske en utmaning för hösten att försöka att läsa klart i alla fall några av dessa serier där det i vissa fall bara återstår en bok?

12 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Serien om Hammarbypolisen har jag några böcker kvar i, jag äger inte ens den sista än 🙂

    Jag har hur många som helst och det är därför jag har en pågående utmaning under hela året. Och jag får nog ha en likadan nästa år 🙂

  2. Philippa Gregorys serie är superbra. Från Ann Laestadius Larssons trilogi har jag de två första böckerna och jag ser så mycket fram emot att börja med dem.

Kommentera

