Mycket nytt i bokhyllan

DSC_0525

De senaste två veckorna har det trillat in så många nya böcker i brevlådan att man nästan blir generad. Några har jag bett om själv, andra har jag fått förfrågan om jag vill läsa. Ett är dock solklart, nu har jag att göra och ska jag hinna läsa i hyfsat nära anslutning till recensionsdagen blir det till att elda på läsningen med blåslampa. Tack alla som varit snälla och skickat böcker!

  • Själarnas bok av James Oswald
  • Vinterstängt av Jörn Lier Horst
  • Bränd himmel av Gilly MacMillian
  • Själens dunkla rum av Peter Robinson
  • Kvinna inför rätta av Louise Doughty
  • Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe
  • Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson
  • Det slutna ögat av Belinda Bauer
  • Blå stjärnan av Jan Guillou
  • Ole dole av M J Alridge
  • Den sjunde sonen av Arni Thorarinsson
  • Elizabeth är försvunnen av Emma Healey
  • Vredens dag av Magnus Alkarp
  • En handfull vingar av Sue Kidd Monk (e-bok)
  • Står dig ingen åter av Anna Karolina (e-bok)
  • Ingenting är glömt av Adam Sarafis (e-bok)
  • Det som inte dödar oss av David Lagercrantz (e-bok)
  • Simma med de drunknade av Lars Mytting (e-bok)
9 reaktioner på ”Mycket nytt i bokhyllan

  1. Även här har det kommit en hel del böcker i lådan och det samtidigt som min läs-ork är nästan noll och intet efter intensiva jobbveckor. Hoppas på lugnare på jobbet och läsflyt från och med nu för jag vill också skriva om böckerna hyfsat nära rec.datum.

  2. Magnus Alkarps bok har jag fått för recension och läst. Inlägg publiceras den 5 september, första recensionsdagen. Det ska bli spännande att läsa vad DU tycker om den!

    En bok jag är nyfiken på är Christoffer Carlssons senaste – jag ser att den ligger i din hög! Den måste nog upp på min lista! 😛

  3. Just nu är jag jätteglad att jag inte bett om så väldigt många böcker, även om det nu är några som jag inte kunde motstå 🙂 Det har släppts väldigt många bra böcker senaste tiden.

Kommentera

