Uncategorized

Läs-a-lot: slutrapport

Så var en veckas läsmaraton slut. Egentligen blev det bra fem dagar för mig, i lördags var jag ute och såg mig omkring i vårt avlånga land och i söndags var jag ganska trött efter det plus att eftermiddagen bjöd på födelsedagskalas (inte mitt eget dock). Därför blev det inget läst tidigare i veckan, och jag har tyvärr varit dålig på att pricka tjejernas lässpurter också. Jag var anmäld hos Elin som har bloggen Bokparadiset.

Så här har veckan sett ut:

Måndag: s 179-360 i Tre koppar choklad av Care Santos. Utläst. s 1-99 i Livet och dödens villkor av Belinda Bauer. Summa: 280 sidor. 30 sidor under lässpurt.

Tisdag: s 99 – 197 i Livet och dödens villkor av Belinda Bauer. Summa: 96 sidor.

Onsdag: s 197-319 i Livet och dödens villor. Utläst. s 1-67 i Dimmornas lek av Kate Morton. Summa: 189 sidor.

Torsdag: s. 67-255 i Dimmornas lek av Kate Morton. Summa: 188 sidor.

Fredag: s. 255-316 i Dimmornas lek av Kate Morton. Summa: 61 sidor.

Totalt läste jag 814 sidor under 5 dagar, men bara 30 sidor under en lässpurt. Helt ok, men jag är lite besviken på att tisdagen och fredagen inte var lite mera produktiva. Två böcker blev utlästa, och den tredje har jag kommit mer än halvvägs i. Dimmornas lek visade sig vara en bok som inte gick så snabbt att läsa, trots att den är väldigt bra.

Tack till Elin och Nelly för ett roligt läsmaraton!

6 thoughts on “Läs-a-lot: slutrapport

  1. Du har ju läst massor verkligen! Superbra jobbat, och tyvärr är det ju svårt att pricka in de där spurterna, kan säga att jag också missade några, haha! Kul att du var med iaf 🙂

  2. Två böcker är väl inte illa. Bra jobbat.
    Enda lässpurten jag missade var den först. Läste lite mindre än jag tänkt, men jag är nöjd ändå.

Kommentera

