Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Top Ten Hyped Books I’ve Never Read

  1. Harry Potter-böckerna
  2. En dag – David Nicholls
  3. 50 nyanser- böckerna – E L James
  4. Britt-Marie var här – Fredrik Backman
  5. Engelsforstrilogin – Strandberg & Bergmark Elfgren
  6. I kroppen min – Kristian Gidlund
  7. Divergent – Veronica Roth
  8. Expeditionen – Bea Uusma
  9. Förr eller senare exploderar jag – John Green
  10. Delhis vackraste händer – Mikael Bergstrand

Varför då, undrar kanske ni? Vissa böcker är nog helt enkelt inte min stil och andra blev helt enkelt aldrig av att jag läste. Det bara blev så.

8 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Så du har inte läst Harry Potter alltså? Och inte Britt-Marie? Det trodde jag absolut. Jag var ju ensam kvar om att inte ha läst om henne 🙂

  2. #1, 8 och 9 är fantastiska tycker jag. Kan förstå (eller i alla fall motvilligt acceptera) att alla inte älskar HP-serien men Uusma och Green tycker jag du ska ge ett försök.

  3. Jag hade nästan kunnat ha med Harry Potter på min lista. Men nu har jag lyssnat på första boken så HP fick inte vara med. Tyckte mycket mer om den nu än jag gjorde första gången jag läste den. 😉 En annan bok som jag gillade otroligt mycket på din lista är Expeditionen. 🙂

Kommentera

