Uncategorized

Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Top Ten Most Anticipated Releases For the Rest of 2015 Det finns betydligt fler än tio böcker jag ser fram emot under andra halvan av 2015. Men här kommer några av de jag längtar mest efter:

  1. Lewispjäserna – Peter May (aug)
  2. Små svarta lögner – Sharon Bolton (okt)
  3. Eld och djupa vatten – Grebe & Träff (nov)
  4. De underkända – Hjorth & Rosenfeldt (sep)
  5. Miniatyrmakaren – Jessie Burton (okt)
  6. I sanningens namn – Viveca Sten (nov)
  7. De försvunna – Caroline Eriksson (sep)
  8. Själens dunkla rum – Peter Robinson (aug)
  9. Själarnas bok – James Oswald (aug)
  10. Vinterstängt – Jörn Lier Horst (sep)

Flera andra favoriter kommer också med nya böcker, bland annat Nesser, Wennstam, Kepler, Kallentoft, Griffiths, Bauer och Nesbö. Alla dessa bra böcker…

10 thoughts on “Top Ten Tuesday

  1. 1,2 och 5 står på min lista med! Hjorth & Rosenfeldt, Caroline Eriksson, James Oswald och Peter Robinson hade jag kunnat skriva dit också! Joern Lier Horsts första bok ligger i min läshög och väntar på sin tur just nu =)

Kommentera

