Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Top Ten Books I’d Love To See As Movies/Tv Shows

Jag är lite dålig på det där med film och serier. Men jag vet ju vilka böcker jag skulle vilja se filmatiserade som långfilm eller tv-serie.

  1. Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes
  2. Den amerikanske pojken av Andrew Taylor
  3. Märkta för livet + Vita spår av Emelie Schepp
  4. Historikern av Elizabeth Kostova
  5. Ann Rosmans böcker om Karin Adler
  6. Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones
  7. Conn Igguldens böcker om Julius Ceasar
  8. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
  9. Sharon Boltons böcker om Lacey Flint
  10. Lewis-trilogin av Peter May
18 comments

  1. Åh! Många bra här! Peter Mays hade ju passat utmärkt som en serie i stil med serien om Jimmy Perez av Ann Cleeves. Längre tv-serie-avsnitt och i den miljön! Även Zafon hade nog kunnat bli en riktigt fin film och Boltons böcker om Lacey Flint.

  2. Historikern hade ju varit perfekt som film! och Sharon Bolton och Peter May. Andrew Taylors böcker tror jag också skulle kunna bli bra. Iggulden har jag inte läst ännu
    Schepp och Rosman känner jag inte till

Kommentera

