Uncategorized

Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema:  Ten Books I Plan To Have In My Beach Bag This Summer or Ten Books I Think Make Great Beach Reads Även om jag inte direkt är mycket för att hänga på stranden finns det ju andra ställen man kan läsa på under sommaren. Ute i en skön vilstol, på en klipphäll eller kanske på en stubbe i skogen. Eller om det regnar inomhus. Här är tio böcker varav vissa funnits med på TBR-listan ganska länge. Jag hoppas få dem lästa i sommar. Om det blir så återstår förstås att se.

  1. Ondskans pris – Set Mattsson
  2. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar – Katarina Bivald
  3. Lyckostigen – Anna Fredriksson
  4. Åren i Paris – Paula McLain
  5. Skuggpojken – Lucifer/Carl Johan Vallgren
  6. Att föda ett barn – Kristina Sandberg
  7. Sophies historia – Jojo Moyes
  8. Pottungen – Anna Laestadius Larsson
  9. Nådastöt – Louise Penny
  10. Den fallande detektiven – Christoffer Carlsson

DSC_0352

12 thoughts on “Top Ten Tuesday

  1. Nådastöt har en enorm vinterkänsla 😀 så jag skulle rekommendera att låta den vänta till vintrigare tider 😀 för just själva känslan i boken är Louise Penny bra på!

  2. Jag har inte läst en enda av dessa, men hälften av dem finns på min TBR-lista. Och faktiskt så har vi ju med Bivaldis bok båda två 🙂

  3. Jag har inte läst någon av böckerna, men de flesta av dem finns på min lista över böcker jag vill läsa 🙂 Broken Wheel tror jag passar bra som sommarläsning.

  4. Många fina titlar här! Kristin Sandberg vill jag med läsa snart så även boken Åren i Paris. Sophies historia tyckte jag väldigt mycket om och Louise Pennys deckare är superbra =)

Kommentera

