Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Ten Authors I REALLY Want To Meet

Det finns massor med författare man skulle vilja träffa och fråga ett och annat. Men den här veckan väljer jag ett tema i temat. Jag beundrar dem som skriver historiska romaner väldigt mycket. Hur lyckas man egentligen fånga tidsandan när ibland källorna är få och knapphändiga? Hur mycket research om just den tidsålder och de personer man vill skriva om krävs det inte? Därför väljer jag denna vecka att lista tio författare som får historien att kännas levande och som jag gärna skulle vilja träffa någon gång.

  1. Hilary Mantel
  2. Conn Iggulden
  3. Maria Gustavsdotter
  4. Philippa Gregory
  5. Ildefonso Falcones
  6. Elisabet Nemert
  7. Frida Skybäck
  8. Andrew Taylor
  9. Anna Laestadius Larsson
  10. Ann Rosman (skriver deckare men med väldigt trevliga historiska inslag)
14 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Håller med, historiska författare gör det riktigt bra som kan fånga tidsandan 🙂 Jag har inte läst något av dina författare på listan, men de flesta av dem finns på min att-läsa-lista 🙂

  2. Ann Rosman skulle jag gärna träffa. Och berätta för henne att hon inte alls behöver någon deckarintrig i sina fantastiska böcker. De kan stå på egen hand 🙂

Kommentera

