Månadssammanfattning April 2015

En månad har gått igen, och trots att läslusten varierat mellan obefintlig och mycket stark har det trots allt blivit 13 böcker lästa.

  1. Rovfåglarnas tid – Elisabet Nemert Betyg 3 av 5
  2. Dött vatten – Ann Cleeves Betyg 3 av 5
  3. Alla kan se dig – Anna Jansson Betyg 4 av 5
  4. Juvelskrinet – Jan Mårtenson Betyg 3 av 5
  5. Klara, färdiga, dö! – Lars Forsberg Betyg 3 av 5
  6. Mios blues – Kristina Ohlsson Betyg 5 av 5
  7. Den stumma flickan – Hjorth & Rosenfeldt Betyg 5 av 5
  8. En bön för de stulna – Jennifer Clement Betyg 3 av 5
  9. Än skyddar natten – Anna Lihammer Betyg 4 av 5
  10. Öppnas i händelse av min död – Liane Moriarty Betyg 4 av 5
  11. Det brinnande rummet – Michael Connelly Betyg 4 av 5
  12. En drottnings löfte – C. W. Gortner Betyg 4 av 5
  13. Andra andningen – Sofie Sarenbrant Betyg 4 av 5

Månandens bästa: Mios blues och Den stumma flickan var enormt spännande och blir med facit i hand månadens bästa böcker.

9789113055961_200_den-stumma-flickan 9789164204486_200_mios-blues

Månandens roman: Öppnas i händelse av min död var också en riktigt bra bok.

Månandens spänning: Många deckare som vanligt. Förutom de två som nämndes som bästa böcker var också Alla kan se dig, Det brinnande rummet och Än skyddar natten riktigt spännande och bra.

Månandens historiska: En drottnings löfte var en välskriven historisk roman om Isabella av Kastiliens liv. Lärorik och spännande läsning.

Månandens bottennapp: Juvelskrinet. Kanske en okej bok i och för sig, men jag börjar tröttna på Homan och kanske är det dags att lämna den serien.

Månandens besvikelse: Jag hade väntat mig mer av Rovfåglarnas tid av Elisabet Nemert. Även Dött vatten av Ann Cleeves kunde ha varit bättre.

Utmaningarna: Mios blues blir mitt val i april månads spänningsutmaning. Länk ska laddas upp hos Mia inom kort. De andra utmaningarna har tyvärr inte avancerat denna månad.

Inför maj: Full fart framåt bland alla spännande recensionsexemplar jag har fått i april och ännu inte läst. Jag ser också fram emot att några riktigt efterlängtade böcker kanske flyttar in hos mig, och förhoppningsvis att även någon äldre bok blir läst.

7 reaktioner på ”Månadssammanfattning April 2015

Kommentera

