Bokbloggsjerka 27-30 mars

Idag skriver Annika: Är det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Nejdå, visst händer det att man blir lite knäsvag av vissa skådespelare/karaktärer. Själv kan jag också bli smått förälskad i själva miljöerna. Downton Abbey är mitt stående svar om någon frågar efter min favoritserie, men just nu är jag ganska förtjust i Grantchester också. Och där återfinner vi ju ett bra exempel för veckans tema, för vem kan undgå att gilla kyrkoherden Sidney Chambers?

36 comments

  1. Inte sett någon av dessa serier. Eller, kanske något avsnitt av Downton Abbey. Men jag har ju sett trailers för båda två och funderat på att se Grantchester 🙂

  2. Har aldrig sett Downton Abbey. Men det du skriver om miljöerna kan jag hålla med om. Man kan tycka otroligt mycket om miljöerna i vissa filmer/serier och även i böcker.

Kommentera

