Tematrio – På liv och död

Idag skriver Lyran såhär om temat i veckans boktrio: Lite dramatik ska det i alla fall vara i temat. Nu vet jag, temat är böcker med orden liv eller död (i olika former som t ex levande, döda etc) i titeln.

Passande nog råkar tre av böckerna som ligger väldigt högt upp i min att läsa-hög ha titlar på detta tema. Därför får de utgöra min trio den här veckan. Ni som har läst dem, vad tyckte ni? Mina förväntningar är nämligen stora på alla tre.

  1. Livet och dödens villkor av Belinda Bauer.
  2. Liv efter liv av Kate Atkinson. (Jag har läst en liten bit, kunde inte hålla fingrarna borta den dag den kom i brevlådan.)
  3. Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser. (En godbit jag liksom ofrivilligt sparat lite på.)

9789174995688_200_livets-dodens-villkor 9789187783234_200_liv-efter-liv 9789175032818_200_levande-och-doda-i-winsford_pocket

11 comments

  1. Bauers bok är jag så sugen på, gillar hennes tidigare. Atkinson har jag läst en bok av som jag inte alls tyckte om, men jag borde nog ge henne en chans till. Och Nesser borde jag också ta upp igen.

Kommentera

