Bokbloggsjerka 20-23 februari

Idag skriver Annika såhär: Som ni kanske har märkt har min blogg kunnat jämföras med Saharas öken under en tid, och det beror inte på att jag lider av skrivkramp utan det handlar helt enkelt om att det är värken som sätter rejäla käppar i hjulet för mig.

Suget att skriva är dock ständigt närvarande och jag försöker verkligen hitta sätt för att kunna slänga ihop ett par inlägg i veckan åtminstone. Hittills har jag inte kommit på något som skulle hjälpa mig på vägen och därför skulle jag vilja ta del av era bästa tips. Det vill säga var (och hur) författar du dina inlägg?

Oj, det var en knepig fråga att svara på. Hur gör jag egentligen?

Jo, jag försöker variera mina inlägg mellan listor, recensioner och svar på bokliga frågor som t ex Bokbloggsjerkan. Ibland är inspirationen på topp, ibland är känslan inte fullt så entusiastisk och ibland blir det inget blogginlägg alls. Den främsta inspirationen skulle jag vilja säga är själva böckerna, och då framförallt de man gillar. En bra bok vill man helst recensera omedelbart och berätta för allt och alla hur mycket man tyckte om den. Alla dessa bra böcker som finns är själva drivkraften för min blogg. Ett tips kan också vara att skriva flera inlägg en dag när humöret är på topp så att man har dem klara för publicering en dag när orken och lusten tryter.

Trevlig helg!

29 comments

  1. Jag har svårt att skriva fler inlägg och sen ha på lager. Jag har svårt att sluta korrläsa och pilla på inläggen, så jag skulle väl sitta i det oändliga och pilla om jag inte publicerade dem nästan direkt efter att de skrevs. 🙂

  2. Håller med dig 🙂 förr kunde jag bli lite stressad om jag inte uppdaterade bloggen på ett par dagar men så har jag nu slutat känna, bloggen är rolig att hålla igång och jag tycker om att pilla med den men den får inte bli en stressfaktor. Trevlig helg.

  3. Håller med, så gör jag också. Viktigt att bara skriva när en har lust tror jag, annars blir det helt enkelt inte lika bra. Och om bloggen blir en börda istället för nåt skoj är det dags att lägga ner.

  4. Visst kan det vara så att när man läser en bra bok så börjar man redan i läsningen fundera på vad man ska skriva, markerar citat osv. De böckerna är enkla att skriva om. Andra som är intetsägande kan ta evigheter …

Kommentera

