Bokrean är igång

150129-bokrea15-740x250-forboka-m-se

Nu går det att förhandsbeställa årets reaböcker hos nätbokhandlarna. Rean börjar egentligen inte förrän den 25 februari men redan nu finns chansen att fynda.

Många av höstens hetaste deckare finns med på rean, bland annat Stalker av Lars Kepler, Lejontämjaren av Camilla Läckberg och Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt. Priserna varierar mellan 69-89 kr, men jämfört med ordinarie pris tycker jag nog att det får anses vara ett klipp var man än köper dem. Hos CDON.com reas även Mons Kallentofts senaste, Jordstorm. Även de senaste böckerna av Viveca Sten och Mari Jungstedt finns till fyndpris. Såklart finns det även en hel massa andra deckare att välja emellan, det är bara att börja botanisera.

Vad kan man då mer hitta? Kristina Sandbergs trilogi om Maj där sista delen belönades med Augustpriset 2014 finns nu för ca 79 kr/del för den som gärna vill äga böckerna i inbundet format. Hos Adlibris kan man även hitta Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson för 89kr, nyligen vann boken Bokbloggarnas eget litteraturpris. En annan storsäljare är första delen av två i Bengt Liljegrens biografi om Winston Churchill. Ca 80kr kan man nu få den för. Andra delen i Hilary Mantels trilogi om Cromwell, För in de döda finns på Adlibris rea för 85 kr.

Vad har då jag tänkt beställa? Det har jag inte riktigt bestämt mig för än, men det kommer att visa sig här på bloggen framöver. Gör nu som jag och börja utforska bokrean!

5 reaktioner på ”Bokrean är igång

  1. Jag hittade inte så mycket som jag hade hoppats på att jag skulle göra, konstigt det där men min plånbok är säkert tacksam 🙂 men hoppas på att göra några fynd direkt i butik 🙂

Kommentera

