Uncategorized

En smakebit på söndag

ensmakebit

Läsningen går lite trögt just nu, om det beror på mig eller böckerna är oklart. Kanske får jag mer inspiration nu när jag ser vad ni andra bokbloggare läser denna vecka härVeckans smakbit har jag hämtat från Låt mig ta din hand av Tove Alsterdal, sidan 222.

Det fanns ännu ingen anledning att bli rädd. Tio minuter var inte mycket i en jättestad som den här, bussar kunde vara överfulla, någon vägspärr upprättad som tvingade henne att ta omvägar, det kunde finnas hundra anledningar till att Ana hade blivit lite sen. Ing-Marie stod på trappan till en katolsk kyrka i San Telmo och väntade. Hon hörde barnsång från skolan på andra sidan gatan, såg genom porten att barnen lekte något slags sånglek på skolgården, kastade en boll mellan varandra. Hon tittade på klockan, snart hade hon stått där en kvart. Platsen gjorde henne obekväm, detta kyrkliga. Att stå där som om hon väntade på frälsning.

9789174612813_200_lat-mig-ta-din-hand

22 thoughts on “En smakebit på söndag

  1. Jeg har hatt en lesetørke, jeg og. Som oftest hjelper det å lese en favorittbok om igjen for å komme igang på ny. Men denne gangen har jeg begynt å høre lydbøker isteden. Kanskje det kan være veien å gå 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  2. Går trögt för mig med. Två böcker lästa sedan jul vilket väl är någon slags rekord, på ett dåligt sätt. Som tur är tokläste jag precis innan jul så jag har ändå några kommande rec att lägga ut. Så får man hoppas läslusten infinner sig snabbt.

Kommentera

