Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema för topplistan är: Top Ten Most Anticipated Debut Novels For 2015. Debutanter att bli nyfiken på alltså. Jag tror jag får lov att skarva lite om det ska bli tio namn på denna lista.

  1. I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck – Skriven på engelska och sedan översatt till svenska. Verkar lovande.
  2. Stöld av babian av Anna Karolina – Deckardebuten kom egentligen hösten 2014 men i vår kommer den även som pocketbok. Kanske läser jag den då.
  3. Den första lögnen av Sara Larsson – En av vårens allra intressantaste debuter i mitt tyckte.
  4. En mörderska bland oss av Hannah KentHar jag redan läst men tipsar gärna andra om att den nu kommer på pocket i februari.
  5. En mörkare himmel av Jungstedt & Eliassen – Egentligen inga debutanter, men deras författarsamarbete gör debut.
  6. Märkta för livet av Emelie Schepp – En debut som nu kommer i ny pocketutgåva.
  7. Du av Caroline Kepnes – En debut som nu översatts till svenska. Låter läskig och lovande.
  8. Förvandlerskan av Charlotta Larsson – En intressant romandebut.
  9. Doftens vägar av Cristina Cabroni – Italiensk feelgood, låter spännande.
  10. Leona – tärningen är kastad av Jenny Rogneby – En av 2014 års bästa deckardebuter kommer som pocketbok i februari. Ni som inte läst den – gör det!

 

8 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Nej det var inte lätt! Leona står definitivt på min lista 😉
    Som jag fattade Emelie Schepp när jag lyssnade på henne var att den kommer ut inbunden till rean (den kom ju först i pocket när hon var egenutgiven, sen i höstas som storpocket på förlag).

  2. Ok, jag måste erkänna att de allra flesta är okända för mig förutom E. Schepp. Men desto mer intressant är listan 🙂
    Leona- tärningen är kastad har jag hött talas om, verkar bra!

Kommentera

