Bokbloggsjerka 19-22 december

Dags för årets sista jerka då det nu är dags för julledigt. Dagens fråga hos Annika är: Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa?

Julen brukar gå lugnt till väga. Jag har ingen stor familj, bara föräldrar och gamle morfar. Dagarna före jul brukar innebära mycket stök då det är tradition att göra mycket på julbordet själv. Men sedan lägger sig lugnet. Jag önskar bara att det blev lite kallare – om nu snö är för mycket begärt kunde man väl få lite glittrig rimfrost i alla fall?

Jag har tänkt fokusera på lättlästa böcker och välja det jag är sugen på för stunden i jul. Stalker av Lars Kepler och Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt vill jag gärna hinna läsa. Kanske börjar jag på Kristina Sandbergs böcker om Maj. Skulle jag få lust att sätta tänderna i något stabilt finns Himlakroppar av Eleanor Catton att välja på. Gökens rop av Roberth Galbraith vore också fint att hinna med då uppföljaren kommer i januari. Men som sagt – inget är hugget i sten men jag misstänker att det kommer bli en jul i deckarens tecken.

Kanske blir det lite glesare med inläggen här på bloggen nu under helgerna. Jag stänger inte ned helt, men blir det lite tyst behöver ni inte undra vart jag har blivit av 😉

God Jul och Gott Nytt År!

38 comments

  1. Jag tänker precis som du- om snö är för mycket begärt kan vi väl få lite rimfrost iallafall:). Åh, kommer uppföljaren till Gökens rop i jan? Det måste jag skriva upp:).

  2. Stalkern har jag nyss läst, spännande läsning! Låter som du har en fin lagom-plan inför julen, blandad härlig läsning där jag väldigt gärna vill läsa Sandbergs böcker om Maj och även Den stumma flickan. Jag hoppas på att du får en riktigt God Jul!

  3. Snö längtar jag så till, här är det plusgrader varje dag och ingen snö så långt ögat når. Hoppas du får en riktigt fin och härlig jul 🙂

Kommentera

