Uncategorized

Top Ten Tuesday

toptentuesday

Efter en helg med bloggledigt är jag nu tillbaka (med dunder och brak!) och det har blivit dags att köra veckans tio i topp. Temat är: Top Ten New-To-Me Authors I Read In 2014

  1. Caroline Eriksson – Djävulen hjälpte mig imponerade storligen och även uppföljaren Inga gudar jämte mig var riktigt bra!
  2. Anna Laestadius Larsson – Barnbruden var en intressant debut bland de historiska romanerna. Jag vill gärna läsa även Pottungen.
  3. Hilary Mantel – Jag säger bara: Wow vilket språk! Både Wolf Hall och För in de döda har blivit lästa under året.
  4. Peter May – Svarthuset Svarthuset Svarthuset!
  5. Stefan Ahnhem – Kommer vi garanterat se mera av. Offer utan ansikte var en riktig nagelbitare.
  6. Katherine Webb – En ny författare i samma anda som Kate Morton. Carolines arv var riktigt bra!
  7. Jenny Rogneby – Go Leona!
  8. Samuel Björk – Ett norskt stjärnskott. Jag läste Det hänger en ängel ensam i skogen. Ett utmärkt julklappstips till dig själv eller någon annan.
  9. Anna Lihammer – Medan mörkret faller föll även deckarakademin i smaken.
  10. Elizabeth WeinKodnamn Verity var en sådan bok som gör att jag tror hon har framtiden för sig.
14 thoughts on “Top Ten Tuesday

Kommentera

