En smakebit på söndag

ensmakebit

Idag är det Första advent och julmyset kan börja på allvar. För att fira det delar vi bokbloggare med oss av vår läsning i en Smakebit på söndag, liksom varje vecka. Själv har jag fått en förkylning på halsen och räknar med att spendera en hel del tid idag med boken jag håller på att läsa och som även smakbiten är hämtad ur, Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson. Citatet kommer från sidan 178.

Polis misstänks för mord.

Sam har tagit upp sin mobiltelefon och visar mig Expressens senaste nyheter. Jag ser från hennes telefon till min. Jag tror att du borde titta på nyheterna. Annika Ljungmarks artikel är kort, men kärnfull. Sedan tiotiden ikväll bekräftar ett flertal källor inom Citypolisen att spaningsläget gällande mordet på Rebecca Salomonsson inte längre är oförändrat. Polisen arbetar nu efter en specifik tes där en polis är av stort intresse. ”Han går att placera på brottsplatsen i anslutning till offrets död”, hävdar källan. Det kommer bara dröja timmar innan polisens identitet avslöjas. Så är det alltid. Jag står lutad mor bardisken och tittar upp från telefonen. Mitt huvud börjar snurra. Sam betraktar mig med ett osäkert ansiktsuttryck.

”Leo, det…”

”Det är inte jag” får jag ur mig.

9789175790053_200_den-osynlige-mannen-fran-salem_pocket

31 reaktioner på ”En smakebit på söndag

  1. Den här författaren har jag inte kommit till ännu, men jag har faktiskt besökt Salem och är lite nyfiken på boken så någon gång ska jag nog läsa den. Tack för smakbiten! 🙂

  2. astridterese

    Jeg har nettopp lest to bøker av Christoffer Carlsson. Tilfellet Vincent Franke og Den enøyde kaninen. Jeg likte begge to og vil gjerne lese flere. Ønsker deg en fin adventssøndag!

Kommentera

