Bokbloggsjerka 28 november – 1 december

Veckans fråga hos Annika: Vilka nobelpristagare kan man hitta i din bokhylla? alt. vilka nobelpristagare har du läst?

Först tänkte jag att det är ju inte en enda. Sen kom jag att tänka på farmors gamla böcker som gått i arv, och där fanns allt några. Plus att jag kom på några som jag faktiskt köpt själv också. Så i bokhyllan finns följande med dem jag läst markerade med fetstil:

Thomas Mann
Harry Martinson
Boris Pasternak
Verner von Heidenstam
Selma Lagerlöf
Anatole France
Ernest Hemingway
Patrick Modiano
Albert Camus
Alice Munro

Trevlig helg!

43 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 28 november – 1 december

  1. Var med i en bokklubb en gång som fick mig att läsa mycket som jag inte hade kommit på själv. Som Thomas Manns Döden i Venedig. Minns inte vad jag tyckte om den då men nu har tillfället äntligen kommit då jag kan säga att jag läst den 🙂

Kommentera

