Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema är: Top Ten Sequels I Can’t Wait To Get. Alltså, de mest efterlängtade uppföljarna. Min lista blir en med uppföljare jag längtar efter att läsa – några har jag redan, andra finns på önskelistan. Jag väljer också att låta böcker i serier stå med på listan eftersom en ny del i en serie som bygger vidare på samma persongalleri osv. är en sorts uppföljare i mina ögon.

  1. Lewismannen av Peter May – Står i hyllan och lyser i ögonen. Årets mest efterlängtade uppföljare för mig.
  2. Stalker av Lars Kepler – Hoppas den är så spännande som jag tror.
  3. Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon – Jag gillade verkligen den första boken och har tänkt så länge att jag ska läsa den här.
  4. Silkesmasken av Roberth Galbraith – Trots att jag inte har läst Gökens rop ännu känner jag mig glad att det kommer en uppföljare på svenska i januari.
  5. Kättarnas tempel av Gabriella Håkansson – Del två eller uppföljaren till Aldermanns arvinge som jag läser just nu.
  6. De oönskade av Kaaberböl & Friis – En ny bok av författarna till Pojken i resväskan. Jag gillar dansk krim, och vill gärna läsa mer av detta kvinnliga författarpar.
  7. Lejontämjaren av Camilla Läckberg – Det har gått ganska lång tid sedan förra boken så att få följa hennes karaktärer igen känns ganska lockande.
  8. Katarinas bok av Maria Gustavsdotter – Fortsättningen på Ulrikas bok. Kommer i januari.
  9. Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt – En fortsättning som varit efterlängtad av många, så även av mig.
  10. Doktor sömn av Stephen King – Lär vara en slags uppföljare till hans kultbok The Shining (Varsel) och jag misstänker att när jag läst den kommer jag vilja läsa även Doktor Sömn.
18 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Lewismannen dök oväntat upp här idag men tyvärr fick jag aldrig den första boken när den kom ut så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, antar att det inte är optimalt attläsa bok 2 utan att ha läst bok 1?

  2. 1 vill jag oxå läsa tror jag, men jag måste läsa den första boken innan… 2 och 9 ska jag definitivt läsa, sen blir det nog 7 oxå, bara för att jag läst alla andra av henne…

  3. Läckberg ska jag nu ta och göra bekantskap med, beställde alla hennes böcker i pocket när adlibris hade ett så bra erbjudande så kunde inte låta bli 🙂

Kommentera

