Bokbloggsjerka 7-10 november

Dags för veckans fråga i Annikas bokbloggsjerka: Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?

Till att börja med måste jag säga att vanligtvis går alltid min önskelista för böcker att linda tre varv runt husgrunden, minst. Men tack vare alla snälla förlag och alla fina recex jag fått under hösten är den ovanligt kort. Men visst hoppas jag att tomten kommer med några böcker i alla fall.

  • Lewismannen – Peter May
  • Jordstorm – Mons Kallentoft
  • Lejontämjaren – Camilla Läckberg
  • Tiga är guld – Lyndsay Faye (pocket)
  • Fågelmannen – Mo Hayder (pocket)
  • Poirots jul – Agatha Christie
  • Livbåten – Charlotte Rogan (pocket)
  • Låt den onde sova – John Verdon (pocket)
  • Den blå hertiginnan – Philippa Gregory (pocket)
  • 22/11 1963 – Stephen King (pocket)

En slant att spendera på vårens utgivning fungerar ju alltid bra också. Förmodligen får jag köpa mig böckerna själv i julklapp om jag vill ha dem, för mina medmänniskor verkar tro att jag redan äger vartenda tryckt ord och inte är i behov av fler böcker. Där förstår jag inte alls hur de tänker…

Trevlig helg!

9789137137780_200_lejontamjaren 9789174995787_200_lewismannen 9789175790503_200_tiga-ar-guld_pocket 9789175033631_200_lat-den-onde-sova_pocket

51 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 7-10 november

    1. Ja, kanske kommer den att införskaffas redan tidigare. Men så länge jag inte har den i min hand står den på önskelistan. Undrar varför det dröjer med utgivningen, tycker de skulle ta och snabba sig lite på… 😉

  1. Anna

    Lewismannen är näst ut på min ljudbokslista. Jag ser mycket fram emot. Jag får sällan böcker i mina paket, det är smått omöjligt att köpa just det till mig 🙂 Undrar varför?

  2. Lewismannen hade jag inte hört talas om men nu kollade jag på Storytel och laddade ner. Kul! Den känns gratis (eftersom jag betalar en klumpsumma på telefonräkningen). Ska bli spännande. Tack för tips!

  3. Mina nära och kära slutade köpa böcker för länge sedan till mig eftersom de inte vet vad jag har läst och inte läst, de tycker jag är omöjlig, förstår inte alls vad de menar 😉 Så det brukar ofta bli ett presentkort på Akademibokhandeln eller pengar i ett kuvert så får jag välja själv, passar mig utmärkt 🙂

  4. Min bok önskelista är oxå ovanligt kort men några ska jag önska mig av familjen i alla fall 🙂 Hade dock velat veta hur bokrean kommer se ut… det hade underlättat!

  5. Tycker det är lite tråkigt att det aldrig är någon som köper böcker till mig, hade blivit jätteglad om någon överraskade mig med en bok! Hoppas iaf att mina framtida barn ges böcker, för det kan de aldrig få förmåga av!

Kommentera

