Nytt i bokhyllan

Det hände sig så vid den tiden att höstutgivningen var både bred och intressant och i allmänhet mycket lockande. En ansenlig mängd böcker flyttade in, några egna köp och en hel del recensionsexemplar. Dessa tackar jag förlagen så mycket för. DSC_0180Ovan syns:

  • Léon och Louise av Alex Capus
  • Betraktaren av Belinda Bauer
  • Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie
  • En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund
  • Det hänger en ängel ensam i skogen – Samuel Björk

DSC_0179

Lutande tornet i Pisa, nejdå en helt vanlig bokhög. Jag ber om ursäkt för den sneda bilden. Här syns:

  • Med sina läppars svalka av Theodor Kallifatides
  • Ensamfjäril av Gabriella Ullberg-Westin
  • Sonen av Jo Nesbö
  • Flickoffret av James Oswald
  • Blodbokens tid av Bodil Mårtensson
  • Det röda arvet av Henrik Berggren
  • Kättarnas tempel av Gabriella Håkansson
  • En doft av död av Andrew Taylor
  • Straffa och låta dö av Mats Olsson
  • Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt

Revolutionens barn av Peter Robinson är redan utläst.

Så några e-böcker:

9789187783005_200_handlaren-fran-omsk 9789187783036_200_jonny-liljas-skuld_e-bok 9789113059846_200_medici

En hel del att läsa, jag tror jag behöver ett köpstopp nu. Men när höstmörkret nu lägrar sig brukar min läslust vara på topp.

12 reaktioner på ”Nytt i bokhyllan

  1. Marie

    Oj, oj, så mycket godis! Blir jättesugen på Betraktaren av Belinda Bauer, liksom den nya av Hjorth & Rosenfeldt. Håller just nu på att läsa de tidigare utgåvorna av Hjorth & Rosenfeldt. De är verkligen välskrivna. Är snart klar med Fjällgraven, och ser fram mot att hugga tag i nästa…..

    1. Kallifatides har jag köpt från Månadens bok tillsammans med Hjorth & Rosenfeldt till paketpris. Blir den första jag läser av honom. Vad det gäller övriga böcker är det blandat, några är recex och några egna inköp. 🙂

Kommentera

