Top Ten Tuesday

wpid-toptentuesday.jpg

Tisdag igen och veckans tema för topplistan är: Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list. Ok, det var ju inte så svårt. Men bara tio? Nåväl, här kommer ett urval av böcker jag vill läsa och jag väljer att bara nämna de som faktiskt finns i min bokhylla, inte de som eventuellt kommer att flytta in senare under hösten. Jag hoppas jag hinner läsa fler än dessa, men här är några av dem jag ser fram emot allra mest.

  1. Lotus Blues Kristina Ohlsson
  2. Handlaren från Omsk – Camilla Grebe & Paul Leander-Engström
  3. Revolutionens barn – Peter Robinson (Om Adlibris kunde ta och snabba på lite med att skicka den tack, jag har ju beställt den så då är den ju nästan i bokhyllan)
  4. Straffa och låta dö – Mats Olsson
  5. Monogrammorden – Sophie Hannah
  6. SkuggornaKatarina Wennstam
  7. Flickor som skimrar – Lauren Beukes
  8. Sanningen om fallet Harry Qubert – Joel Dicker
  9. Den stumma flickan Hjorth & Rosenfeldt
  10. Lång väg hem – Eva Dolan

Oj då, det blev visst en lista med bara deckare. 😉 Men det finns många andra böcker jag vill läsa också. Med sina läppars svalka av Theodor Kallifatides, Sigrid av Johanne Hildebrandt, Lady Almina och verklighetens Downton Abbey av Fiona Carnarvon och Ödesgudinnan på Salong d’Amour av Anna Jansson för att nämna några.

12 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Så många böcker, så lite tid! Här fanns en hel hög med intressanta böcker! Hjorth & Rosenfeldt missade jag på min lista ju! Sedan är jag extremt nyfiken på Monogrammorden av Sophie Hannah och Lauren Beukes är jag med sugen på. Och så Peter Robinsons nya!

Kommentera

