Bokbloggsjerka 19 – 22 september

Idag undrar Annika följande:
Finns det något särskilt du brukar haja till över när du läser en bok?

En knepig fråga att svara på, jag kan inte på förhand veta vad jag kommer reagera över i böcker jag inte har läst, för jag har inga typiska företeelser som får mig att hoppa till.

Kanske skulle det kunna vara att boken utspelar sig i en bekant miljö, men det får mig snarare att le igenkännande än att haja till. En svår fråga idag som sagt, och jag har inget vidare bra svar på den. Men det ska bli roligt att se vad andra bokbloggare säger om saken.

35 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 19 – 22 september

  1. Jag håller inte med Hanneles bokparadis här – jag tycker nyansskillnaden mellan ”le igenkännande” och ”haja till” är ganska stor. En bok som fick mig att dra efter andan många gånger var Timur Vermes ”Han är tillbaka” som är skriven ur Hitlers perspektiv… en mycket vågad satir men fantastiskt rolig och intressant

  2. Jag funderade först på att välja något som fick mig att haja till av rädsla, ungefär som när någon hoppar fram och skrämmer en. Sedan kom jag på att det händer ju inte när jag läser 🙂

Kommentera

