Bokbloggsjerka 5-8 september

Fredag igen. Ledig och ensam hemma. Det blir nog en del läsning. Det har blivit en del av den varan tidigare i veckan också eftersom jag drabbades av någon magåkomma som gjorde mig rätt utslagen i början av veckan. Nu känns det i alla fall bättre och det är dags för bokbloggsjerka. Den här veckan frågar Annika:

Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlighet på nätterna?

Jag är rädd att svaret är att jag lätt somnar, även till en spännande bok. Kan hända för att jag tycker om att ligga i sängen invirad i en mysig filt och läsa. Med kattsällskap och regnet smattrande på fönstret, ja ni kan ju själva tänka er. Men med en lagom dos koffein ökar sannolikheten att det ska bli lite läst i alla fall. Däremot kan jag tycka att om jag någon gång har svårt att sova är boken det perfekta sällskapet som håller alla grubblerier borta och för tankarna bort från bekymmer och ångest. Fast även då kan de alltså bidra till att jag somnar lättare.

Ha en trevlig helg allesammans! 🙂

39 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 5-8 september

  1. Att fly in i litteraturens värld för att slippa sin egen oro och ångest har jag gjort många gånger. Det är något tryggt med en bok och att ta del av en berättelse och att somna med boken i handen när oron tränger sig på är en lisa för själen.

  2. Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening. det känns ovant och skumt…

Kommentera

