Bokbloggsjerka 29 aug – 1 sep

Nu är sommaren slut och Annikas bokbloggsjerka är tillbaka. Första frågan är Vad har du läst för spännande i sommar? Alltså ett utmärkt tillfälle att summera sommaren. Jag har haft en bra sommar, men mycket läsning. Men jag hade en liten lässvacka när den värsta värmeböljan härjade.

  • Sommaren började för mig i juni och då läste jag Det 19:e Fabergéägget av Claes Eriksson och En orolig grav av Elly Griffiths, två riktigt spännande böcker.
  • Juli bjöd på flera bra svenska deckare av bland annat Carin Gerhardsen och Mari Jungstedt. Favoriten blev dock Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem. En väldigt spännande deckardebut. Vill man ha tips på en helt annan typ av bok som var riktigt intressant så väljer jag att nämna Kreml: Symbolen för makt och rikedom av Catherine Merridale.
  • Augusti har varit en riktigt trevlig läsmånad då jag hittat flera nya favoriter. De tre bästa blir: Livrädd av Sharon J Bolton, Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson och LEONA – Tärningen är kastad av Jenny Rogneby. De två sista är debutböcker som verkligen får mig att vilja läsa mera. LEONA har jag inte recenserat ännu, men det kommer.

Jag har redan skrivit en hel del om höstens utgivning som innehåller många godbitar. Jag hoppas jag kommer hitta många riktigt bra böcker där också. Nu ska det bli roligt att titta på andra bloggares svar och se vilka böcker jag missat. Ta också chansen att vinna en bokask av Annika och ett exemplar av Vassa föremål av Gillian Flynn av Anna på Och dagarna går…

37 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 29 aug – 1 sep

  1. Djävulen hjälpte mig försökte jag lyssna på som ljudbok när jag fick gratismånader hos e2go men det gick inte alls, lyckades inte ens ta mig halvvägs innan jag gav upp men det var nog pga att det var en ljudbok och inte för att boken i sig inte var bra.. 🙂

  2. Den 19.e fabergeägget och Djävulen hjälpte mig har jag på att läsa listan. Jag hoppas det blir av att läsa dom snart för listan är löjlig långt;).

  3. Kreml-boken lät intressantast tycker jag men så är jag ju inget typiskt deckarfan heller. Och jag blir alltid misstänksam mot böcker som har hela ord i versaler…

Kommentera

