Uncategorized

Augustienkät

Den här enkäten hittade jag inne hos Bokstävlarna. En utvärdering av hur sommaren varit är aldrig fel med tanke på allt prat om förhoppningar och planer på vad som skulle bli läst. Visserligen är det faktiskt inte höst än, augusti är en sommarmånad och det finns chans till fina dagar ännu. Men har man tittat ut genom fönstret senaste veckan har det varit lite svårt att tro…

Vad har du läst i sommar? Lite allt möjligt. Mest deckare (vem blir förvånad?), en hel del historiska romaner och även någon fackbok om historia.

Vad önskar du att du hade läst i sommar? Jag hade hoppats på att hinna läsa några fler recensionsexemplar, nu ligger jag lite efter och det är inte så bra nu när höstens alla böcker börjar ramla in i postlådan. Jag hade önskat att jag hade hunnit med några fler ”vanliga” romaner och lite mera feelgood också.

Sommarens bästa: Att jag har hunnit läsa så mycket som jag ändå har. Och att det varit bra badväder även för en badkruka.

Sommarens sämsta: Den här värmen som kändes som den skulle ta livet av mig ett tag.

Sommarens favoritklädsel: Kjol och linne eller en sval blus.

Sommarens favoritmat/dryck: Grillat, sallader (med grönsaker från egen odling) och en massa glass såklart!

Sommarens mest oväntade: Att mitt motionerande har varit obefintligt på grund av värmen. Jag hade ju hoppats på massor av promenader i grönskan.

Hur mycket ser du fram emot hösten på en skala från 1-10? När det gäller böckerna, en klar 10. I övrigt väntar jag och ser vad framtiden har på lut 😉

3 thoughts on “Augustienkät

Kommentera

