Uncategorized

Tematrio – Karin

 

Lyran uppmärksammar denna veckan Karin som hade namnsdag den 2 aug. Veckans trio handlar därför om författare eller romankaraktärer med förnamnet Karin.

Min trio får bestå av tre böcker jag har i min bokhylla, men som ännu är olästa. Har ni läst dem? Vad tyckte ni?

  1. Än finns det hopp av Karin Wahlberg – Ny romanserie i sjukhusmiljö. Ingen deckare denna gång, utan istället är handlingen förpassad en bit bakåt i tiden.
  2. Jag kan se i mörkret av Karin Fossum – Jag har tidigare bara läst en bok av Fossum, och hon borde därför få ytterligare en chans. För jag var inte jätteförtjust i den jag läste.
  3. En sannolik historia av Karin Alvtegen – Ytterligare en författare som tidigare skrivit deckare/thrillers men som övergått till att skriva romaner. Jag har inte läst något av henne tidigare, men den här har bott i min bokhylla ett tag nu.

 

9789137136981_200_jag-kan-se-i-morkret 9789146224327_200_an-finns-det-hopp en-sannolik-historia

22 thoughts on “Tematrio – Karin

  1. Wahlbergs nya serie tycker jag verkar intressant. Jag gillade Fossums första deckare, så nu håller jag på att läsa hennes andra. Hittills tycker jag den är bra. En fördel med hennes böcker är att de är ganska tunna och snabblästa, bra när jag vill ha något lättsmält.

  2. Har inte läst någon av dem, men lyssnade på Karin Alvtegen just när hon pratade om den boken. Tydligen är det hennes första som inte tillhör genren spänningsroman.

  3. Jag gillar Fossum, och vill du läsa hennes bästa så rekommenderar jag ”De galnas hus” och ”Älskade Poona”. Den första är ingen deckare, det är dock den andra, men en lite annorlunda deckare.

Kommentera

