Top Ten Tuesday

Tisdag igen. Temat för veckans lista är: Top Ten Books I’m Not Sure I Want To Read

image

1. Allt för dig – Sheila O’Flanagan
2. Månens anförvant – Niklas Rådström
3. Flickan från ingenstans – Justin Cronin
4. Möt mig i Estepona – Åke Edwardson
5. Mannen som föll i glömska – Mia Ajvide
6. Den sjätte gudinnan – Karin Alfredsson
7. Blomsterkronan – Minette Walters
8. En dag – David Nicholls
9. Begravningsplatsen i Prag – Umberto Eco
10. Balladen om Marie Kröyer – Anastassia Arnold

Alla dessa böcker bor i min bokhylla, men i nuläget känner jag ingen överdrivet stor lust att läsa dem. Sånt kan såklart ändras. Vad säger ni? Har jag missat någon riktig pärla bland dessa?

16 comments

  1. Minette Walters tillhör mna favoriter!
    En dag älskade jag faktiskt. Boken om Marie Kröyer gillade jag fast den kanske inte var något litterärt mästerverk. Intressant var den i alla fall.

  2. 6, 7 och 9 har jag läst, och ska du läsa någon av dem så tycker jag nog att Blomsterkronan är bäst (även om Minette Walters kan vara rätt ojämn så är det här en av hennes bättre), Den sjätte gudinnan kommer sen (det bästa med Karin Alfredssons böcker är faktadelen som brukar finnas i slutet, men den här var rätt OK som bok oxå) och en dag absolut sist (läste den i en bokcirkel och jag tyckte den var tradig, ganska tråkig och dessutom rätt tragisk…)

Kommentera

