Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema från The Broke and the Bookish är: Ten Authors I Own The Most Books From.

Detta är ingen vetenskapligt bevisad lista. Jag vet att Elizabeth George är den jag har flest böcker av, men många av de andra har jag nog ungefär lika många av, ca 7,8-9 st kanske. Flitigt förekommande är de i alla fall.

  1. Elizabeth George
  2. Jo Nesbö (Kan tyvärr inte göra ett norskt ö i WordPress, jag vet inte hur man gör!)
  3. Conn Iggulden
  4. Mari Jungstedt
  5. Peter Robinson
  6. Anna Jansson
  7. Mons Kallentoft
  8. Viveca Sten
  9. Carin Gerhardsen
  10. Herman Lindqvist

Ganska avslöjande vad det gäller min förkärlek för deckare…

17 comments

  1. Om sonen fortsätter att köpa Conn Iggulden så borde han komma upp på listan faktiskt för familjen…
    Du kan skriva norskt ö genom att välja ”Specialtecken” när du skriver ett inlägg. Där finns norska bokstäver.

  2. Många bra författare här! Dock så ser min egna hylla annorlunda ut, hade jag haft plats och råd hade nog några av de du listat här varit i topp även hos mig!

  3. Elizabeth, Jo och Peter hamnade på min lista med. Brukar kopiera in ett ø från en annan sida eller word när jag behöver skriva det. Vet inte om det finns smidigare sätt, men det funkar.

Kommentera

