Uncategorized

Augusti – höstens bokutgivning får en rivstart

Det är inte bara kräftorna som har premiär i augusti, utan även bokförlagens höstutgivning. Här nedan finner vi några titlar från slutet av juli och augusti som jag är nyfiken på att läsa. Att jag skulle hinna med alla är dock en omöjlighet. Detta är ett urval, inte den fullständiga utgivningen under augusti. För mer info, besök förlagen och läs deras e-kataloger! Datumen är inte helt säkert att de stämmer, ibland ändras de och det är ett tag sedan jag antecknade dem.  

  • Skuggorna av Katarina Wennstam – Albert Bonniers förlag 10 aug
  • Kättarnas tempel av Gabriella Håkansson – Albert Bonniers förlag 26 aug
  • Systrarna Tides sista sommar av Hannah – Richell Forum 30 juli
  • Inga gudar jämte mig av Caroline Eriksson – Forum 6 aug
  • En doft av död av Andrew Taylor – Forum 27 aug
  • Revolutionens barn av Peter Robinson – Minotaur 8 aug
  • Någon annans skuld av Sarah Hilary – Minotaur 15 aug
  • Flickorna i sjön av Elin Olofsson – Wahlström&Widstrand 7 aug
  • Ödesgudinnan på Salong d’Amour av Anna Jansson Norstedts 25 juli
  • Flickor som skimrar av Lauren Beukes – Norstedts 30 juli
  • Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind – Norstedts 27 aug
  • Lång väg hem av Eva Dolan – Modernista 7 aug
  • Flickoffret av James Oswald – Modernista 14 aug
  • Att inte vilja se av Jan Guillou – Piratförlaget 27 aug
  • Mrs Sinclairs resväska av Louise Walters – Lind & Co 28 aug
  • Låt mig ta din hand av Tove Alsterdal – Lind & Co 28 aug
  • Lady Almina och verklighetens Downton Abbey av Fiona Carnarvon – Ponto pocket 1 sep
  • Gone girl av Gillian Flynn – Pocketförlaget 20 aug
  • Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie Månpocket 14 juli

Otroligt mycket fina böcker, och fler kommer under september. Särskilt den 27 aug verkar vara ett gyllene datum tycker jag. Full fart framåt med vårens böcker är det som gäller nu i första hand, kanske ska tilläggas.

9789137139814_200_en-doft-av-dod 9789185419999_200_revolutionens-barn

9789164204394_200_att-inte-vilja-se 9789113059693_200_svart-gryning

Några av de godbitar som nämns ovan som jag suktar efter mest.

6 thoughts on “Augusti – höstens bokutgivning får en rivstart

  1. Andrew Taylor blev jag så besviken på när jag läste hans trilogi Rekviem för en ängel att jag har tvekat lite om jag ska läsa fler. Ändå köpte jag Nattvandraren för ett par år sedan 🙂

Kommentera

